Thursday, October 4, 2012

Apa itu instagram ?

Assalamualaikum dan salam sejahtera!

Hari ini aku nak kongsikan, apa itu instagram ? Mungkin topik ni agak outdated, tapi aku masih lagi dengar dari makcik-makcik dan pakcik-pakcik soalan ini, aku rasa tak salah kalau aku pos supaya benda ni boleh jadi archive yang berguna untuk yang ingin tahu.. jadi ini secara ringkasnya..

Instagram adalah merupakan satu aplikasi yang boleh dimuat turun secara percuma / download pada telefon pintar. Ianya adalah aplikasi kamera yang menyediakan macam-macam efek gambar yang menarik.. bukan itu saja, ia juga merupakan keluarga jaringan sosial (social network) macam facebook, twitter.. cuma keistimewaannya, ianya lebih bercirikan perkongsian gambar..

Gambar yang dihasilkan adalah empat segi tepat..

Telefon pintar yang menggunakan operating system ios atau android boleh memuat turun melalui "market"  ( iTunes App Store dan Google Play ) masing-masing..

contoh paparan instagram pada telefon pintar.


Info tambahan, Instagram sudah dibeli oleh Facebook dengan harga lebih kurang 1Billion USD pada 12 April 2012 secara rasminya.

Kalau ada apa-apa kesilapan pada maklumat atau perlu penambahan sila komen dibawah.. segala kerjasama amatlah dihargai.. hehehe~ pos ni pon aku tulis berdasarkan pengalaman aje..

Sebarang soalan juga boleh diajukan di komen.. insyaAllah aku cuba jawab..


4 comments:

  1. Kalau guna hfon NOKIA - ASHA 2OO , boley x guna service INSTAGRAM niy ? Bcoz b4 niy akuu prnah try .

    Tp x boleh ponG :' (

    Mybe sy TIDAK TAHUUUU cara penggunaan-nyaa .

    HOPEFULLY U CAN TEACH ME STEP BY STEP about THE WAYS OF USING THE INSTAGRAMM

    & T Q

    SO...................... MUCH ! ; )

    #

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Nisrin, rasanya model Nokia Asha 200 x boleh guna instagram.. sebab penah tengok kawan pye..

      Delete
  3. Instagram is a free app for iPhone, iPod touch, iPad, and Android that allows you to apply filters and location data to photos, and share them on Facebook. buy instagram followers review

    ReplyDelete