Friday, June 8, 2012

Macam mana nak bukak banyak GTalk ?




Assalamualaikum dan salam sejahtera!

Macam mana nak bukak banyak GTalk ? Mari kita bincangkan.. Sebelum ini aku ada post pasal macam mana nak bukak banyak YM.. sekarang GTalk pulak?

Hahahaha.. GTalk ni aku ada banyak akaun, pasal ape.. untuk macam-macam personaliti la.. sebagai gamer, sebagai freelancer, sebagai blogger, sebagai peniaga.. ahahah.. jadi macam mana aku nak berhubung dengan kawan-kawan serta pelanggan aku serentak dengan macam-macam akaun ni?

Cara dia (Windows 7)..


1. Klik kanan dekat desktop
2. Pilih New
3. Pilih Shortcut
4. Paste alamat direktori ni kat text box:
"c:\program files\google\google talk\googletalk.exe" /startmenu

5. Pastu pilih Next
6. Pastu letak la nama apa2.. pastu tekan OK

Lepas tu ulang balik dari langkah 1, bila sampai dekat langkah 4, tukar pulak /startmenu tu dengan /nomutex macam ni...
"c:\program files\google\google talk\googletalk.exe" /nomutex

Itu aja.. hehehe.. ..

Pemberitahuan :

Alamat direktori tu adalah tempat dimana GTalk korang di"install".. sesetengah tak boleh pakai alamat tu.. macam aku.. aku pakai alamat lain..

"C:\Users\farisshedi\AppData\Roaming\Google\Google Talk\googletalk.exe" /nomutex

p/s: wah enjoy! ahahahha ada soalan? tanya lah!



No comments:

Post a Comment