Wednesday, June 27, 2012

5 platform blog popular yang percuma















Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Hari ni aku nak kongsi 5 blog yang korang boleh guna secara percuma.. Kepada yang nak buat blog tu, boleh lah cuba mana-mana dari yang aku senaraikan, kalau ada soalan berkaitan, boleh pos kat komen..

Senarai aturan ini bukanlah menunjukkan yang mana paling popular..

1. Blogger
Blogger merupakan salah satu blog website yang paling popular kat dunia ni (milik Google), macam blog aku ni.. keistimewaan dashboard dia yang mesra manusia, aku rasa untuk beginner, mungkin dalam masa 1 minggu dah mahir nak guna..

2. WordPress
WordPress juga merupakan sebuah platform untuk tulis blog yang popular selain Blogger. Keistimewaan wordpress ni sebab korang senang nak install template dia..

3. Livejournal
Livejournal pulak dia punya keistimewaan bila dia dah macam social network, korang boleh cari orang/kenalan berdasarkan sekolah korang ke, atau pun minat korang..

4. Blog.com
Blog.com pulak menawarkan blog hosting percuma dengan unlimited bandwidth untuk pengguna biasa, dan keistimewaan tambahan untuk pengguna berbayar.

5. Tumblr
Tumblr merupakan platform blog jatuh dalam kumpulan micro-blogging dimana ianya lebih ringkas, pengguna boleh pos gambar, teks, video dan lain-lain di tumblelog mereka. Mula menjadi perhatian anak muda..


Jadi macam mane? nak pakai yang mana satu?

No comments:

Post a Comment