Saturday, May 26, 2012

3 langkah mudah untuk berhentikan startup program di windows 7



Assalamualaikum dan salam sejahtera!

Berkaitan tajuk, "macam mana untuk berhentikan startup program di windows 7" aku selama ini memang buat "dek" je kalau software yang aku install dia set untuk run bila aku ON komputer.. tapi bila semenjak dua menjak aku rasa macam perlahan pulak komputer aku ni nak load, almaklumlah, macam-macam run, antivirus la, ym la, skype la, gtalk la.. dan macam-macam lagi.. hehehehe..

Jadi sekarang ni, aku nak kongsi cara untuk berhentikan startup program di windows 7, untuk windows lain, aku akan kongsi atas permintaan :-D..

Langkah 1:

Pergi dekat Start Picture of the Start button button..  dekat kotak search tu, taip "msconfig.exe", lepas tu tekan Enter..



Langkah 2:

Nanti ada pop-up window bertajuk "System Configuration".. dekat situ, pilih tab "Startup", kat situ uncheck kotak software yang korang taknak dia load masa windows start..

Langkah 3:

Save.. nanti dia akan tanya nak restart komputer ke tak.. terpulang kat korang la nak restart ke tak.. hehehe~ kalau nak tengok hasil dia.. lepas restart baru boleh nampak..

Langkah seribu.. hehehe! :-D
Itu aje.. mudahkan?? ada sebarang masalah? boleh tinggalkan komen kat bawah.. aku akan cuba bantu.. insyaAllah..


No comments:

Post a Comment