Wednesday, August 10, 2011

Macam mana nak ubah power saving option Windows 7 ?












Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Mungkin ada diantara korang yang kadang-kadang tensen masa tengah layan filem dekat pc, tetiba skrin gelap dek sebab power saving option korang.. hehe~ aku selalu jadi mcm tu.. jadi sebelum aku layan filem, aku akan tukar dulu power saving option aku, tukar "turn off monitor" ke "never" atau ke tempoh-tempoh yang aku rasa sesuai.. kalau dekat windows xp, cuma right click > properties aje kan.. kalau kat windows 7 nak ubah power saving option adalah cengini..

Langkah 1 :








Klik start button. Taip "power settings" kat ruang search.. pastu tekan Enter..

Langkah 2 :














Klik kat "change plan settings", masa ni x kisah korang guna plans balanced/power saver/high performance..

Langkah 3 :











Pilih dekat "Turn off the display" dan "put the computer to sleep" ke tempoh yang korang rasa sesuai.. ikut taste korang la..

Itu aje.. hehe.. ada soalan? pos dekat komen ok :D

p/s:- klik gambar untuk paparan lebih jelas..

No comments:

Post a Comment